Іноді після придбання товару нам може не сподобатися його розмір, фасон, технічні характеристики, тому виникає питання, як повернути або обміняти товар належної якості.
В Україні діє Закон "Про захист прав споживачів", де вказано у яких випадках можливе повернення, обмін товару належної якості, а саме:
- обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин або не може бути використаний за призначенням;
- придбати будь-які інші товари з асортименту у наявності з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;
- здійснити обмін товару на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж;
- розірвати договір та отримати назад гроші у розмірі вартості товару.
Термін обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки.
Умови обміну та повернення товару:
- якщо товар не використовувався;
- збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;
- збережено розрахунковий документ з датою продажу.
При розірванні договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний провести розрахунки зі споживачем, виходячи з вартості товару на час його покупки та повернути усю суму в день розірвання договору. Якщо продавець товару (магазин) не має змоги провести виплату коштів одразу, то за домовленістю сторін він може повернути кошти не пізніше, ніж протягом семи днів.
Якщо вам відмовляють у поверненні коштів або обміні товару, то ви можете письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, термін розгляду якого складає 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.
До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме:
- Касовий чек або інші, у яких зазначено дату продажу;
- Технічний паспорт (гарантійний талон, де вказано дату покупки).
Після розгляду заяви вам можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках:
- Товар використовувався та не збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром;
- Закінчилися, не рахуючи дня покупки, більше 14 днів;
- Товар належить до одного з видів товару, який зазначений у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону "Про захист прав споживачів";
- Звернення не відповідає встановленим вимогам Закону "Про звернення громадян".
Після письмової відмови, якщо Ви вважаєте, що відмова є необґрунтованою, ви можете звернутися до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, пов'язані з порушенням їх прав.
